LEHDISTÖTIEDOTE 31.3.2020

31.3.2020
Kategoria: Edustusjoukkue

Mitä tapahtui???
Pari viikkoa sitten pelikautemme, niin kuin kaikkien muiden pelit loppuivat! Muistan kun kävimme torstain iltapäivästä kertomassa joukkueelle, että kausi on todennäköisesti päättynyt! Joukkue oli kopissa varusteet päällä valmiina ensimmäisiin play offeja valmistaviin harjoituksiin. Joskus olen kuullut sanonnan, että tuli syvä hiljaisuus! Tuossa tilanteessa voin sanoa ymmärtäväni täysin, mitä se tarkoittaa! Pelaajat ja toimihenkilöt olivat kaikki järkyneitä tilanteesta, mutta kaikki myös seuraavana päivänä jo ymmärsivät tilanteen, tässä vaiheessa on kaikkien terveys tärkeämpää kuin jääkiekko. Kovasti olen ja olemme koittaneet luoda positiivista sykettä toisiimme, mutta välillä on sekin tuntunut haasteelliselta. Mutta olen aivan varma, että yhdessä tästä selviämme!
Nykyhetkestä selviämisen ja tulevaisuuden rakentamiseksi olemme toteuttaneet jo ensi kauden kausikorttimyynti kampanja, johon kannattajamme on lähteneet todella hyvin mukaan ja siitä iso kiitos kaikille heille! Lisäksi olemme kontaktoineet yhteistyökumppaneitamme ja osan kanssa olemme uusineet yhteistyösopimuksia, ja osan kanssa jakaneet keskustellen tämän hetken haasteen ja epätietoisuuden tulevaisuudesta. Kaikki ovat todella halukkaita jatkossakin tekemään yhteistyökumppanisopimuksia, kun vaan saamme tämän tilanteen käytyä läpi. Näissäkin keskusteluissa on hieno ollut huomata kuinka yhdistävä tekijä voimme SaPKona olla.
Urheilupuolella on ollut rauhallisempaa, mutta pelaajaneuvotteluja on käyty ja jotain on tarttunutkin verkkoon. Sopimusjulkistusten aika on tuonnempana, voin kuitenkin sanoa, että SaPKo kiinnostaa pelaajia kovasti. Valmennuspuolella edetään kanssa, päivitetyssä aikataulussa ja kartoitamme edelleen A-nuorten vastuuvalmentajaa lähinnä. Tällä puolella keskustelut ja neuvottelut jatkuvat normaalisti asianomaisten tekijöiden kautta koko ajan.
Jääkiekkoliitto ja Mestis ovat tehneet hyvät alkuponnistellut tulevaa kautta varten ja niihin tukeutuen/kannattaen menemme vahvasti eteenpäin, kohti tulevaa kautta. Mestis seurojen kanssa olemme tuottaneet tukemismahdollisuuden www.mestisplayon.fi -sivuston kautta, josta tuki ohjautuu suoraan seuroille. SaPKon hallitus kokoontui viime viikolla, jossa pääasiana oli nykyhetki ja siitä eteenpäin meneminen. Hallitus päätti, että tässä tilanteessa ei jatketa kenenkään määräaikaisen työsuhdetta, joka päättyy 31.3.2020. Samalla päädyttiin tuotannollisista ja taloudellista syistä lomauttamaan kaksi henkilöä toimistolta. Tämän seurauksena SaPKon toimisto on toistaiseksi suljettuna 1.4.2020 alkaen. Parhaiten tavoitat meidät sähköpostilla toimisto@sapko.fi, lisäksi kannattaa seurata kotisivujamme www.sapko.fi ja sosiaalista mediaa.

Keväisin terveisin, pidetään toisistamme huolta!
#yhdessä

Petri Karppanen
Savonlinnan Pallokerho Oy (SaPKo)